Smoky Neon

Hm, det verkar tyvärr inte som att det kommer bli en lång rad med förinställda inlägg ikväll. Känner mig febrig och sjuk så det får bli ett snabbt och sen sängen!
 
Här kommer designen som jag gjorde på China Glaze Flip Flop Fantasy, en dry marbling som är väldigt enkel att göra och kan ge ganska coola, rökiga effekter.
 
 
 
 
 
Förutom neonrosa Flip Flop Fantasy har jag använt lila Coconut Kiss från China Glaze, och en ljusblå från Kiko, nr 159. En bra tutorial på tekniken jag har använt hittar ni här.
 
Kiko är för övrigt ett märke som har fått mer och mer uppmärksamhet i bloggvärlden. Jag själv stötte på det första gången när jag var i Barcelona för ca 4 år sedan. Vi spatserade in i en Kiko-butik i ett köpcenter samma kväll som vi kom, det var en söndag och klockan var typ 9 på kvällen (det minns jag, för vi tyckte det var så konstigt att ett shoppingcenter hade öppet till kl 22 på söndagar). Vi blev i alla fall helt blown away av allt billigt smink i den där butiken. Jag blev framför allt blown away av nagellacken som kostade 1,5 euro och fanns i alla möjliga roliga färger. :) Vill minnas att jag kom hem med 12 nya nagellack från den resan.
 
I vilket fall så tänkte jag se till att besöka en Kiko-butik när jag och min pojkvän åker till Lissabon nästa vecka. Eftersom Kiko bara finns i södra Europa, än så länge (de får gärna komma till Sverige snart). Har ni tips på annan nagelshopping eller sevärdheter i Lissabon får ni gärna dela med er! :)
 
Nu ska jag kollapsa i sängen. Natti natti!
 
 

Kommentarer
Postat av: Cilla

Jättesnyggt! Kan du inte lägga ut tutorial på hur man gör så? :) Det skulle vara jättesnällt!
Tack för bra tips och inspiration! :)

Svar: :) Den här tjejen har redan gjort en väldigt bra tutorial där man ser hur man gör: http://www.youtube.com/watch?v=UlyWfeVx2Z0&list=UUT27sjmi4NEYRBIRf-fmgow&index=39&feature=plcp
Honmednaglarna

2012-10-29 @ 20:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0