China Glaze Flip Flop Fantasy

Idag har jag äntligen hunnit med att lacka om, och bär nu det fantastiska lysande neonlacket Flip Flop Fantasy från China Glazes Poolside-kollektion (från sommaren 2010). Tyvärr var det helt omöjligt att få en riktigt bra, talande bild på detta lacket: jag vet inte om det berodde på att min kamera är gammal och halvkass, att det hann bli för mörkt eller bara för att neonlack i allmänhet är svåra att fota. I alla fall lyckades jag få bättre bilder rent färgmässigt med min pojkväns iphone (hur deppigt känns inte det!) så här kommer några mobilbilder.
 
 
 
 
Som sagt, färgen stämmer ganska bra på dessa bilderna, det är typ rosatonad korall, men det lyser mycket mycket mer IRL. Jag har spenderat en ganska stor del av kvällen hittills med att bara stirra på mina neonbeklädda naglar. Det går liksom inte att slita blicken från dem. Det här definitivt ett måste-lack.
 
Formulan tycker jag också är riktigt bra. Något rinnig, men ändå inte speciellt svårt att kontrollera på nageln. Två lager räckte för mig, men ett tredje hade nog inte skadat. Torkar snabbt, som de flesta neonlack, och har en matt finish. Topplack är alltså ett måste för den som vill ha glans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0