China Glaze Lemon Fizz

Innan jag och min fina man skulle ge oss iväg till Lissabon för ett par veckor sedan ville jag måla mina naglar lite somrigt, eftersom jag visste att det skulle vara varmt där. :) Då tyckte jag det passade bra att använda Lemon Fizz, från China Glaze. Lemon Fizz är en ljusgul färg som jag verkligen gillar. Den passar nog betydligt bättre på solbrända händer, men jag gillar den så här också.
 
 
 
 
Jag minns ärligt talat inte hur många lager jag hade här, men jag tror det kan ha varit tre, plus ett lager Essie Good to Go. Som ni ser var det inte några större problem med applicering; brydde mig inte ens om att göra någon clean-up. :)
 
Designen jag gjorde sen blev lite skamfilad när jag några timmar senare stod och gjorde en 10-dubbel sats chokladbollsdeg på jobbet till barnen. Vet inte ens om jag sagt vad jag jobbar med: just nu jobbar jag några timmar i veckan i svenska kyrkans barngrupper. Jag är inte kristen eller något sånt, inte mer än vilken annan medelsvensk som helst, men det är ett fantastiskt roligt jobb. Så naglarna får ta stryk av det ibland, tyvärr. :P
I vilket fall, eftersom de inte såg så snygga ut brydde jag mig inte om att ta någon bild på dem, speciellt inte eftersom jag redan har gjort designen en gång tidigare på mina nagelhjul, fast den gången med Isadoras Mellow Yellow som basfärg. Här hittar ni designen: nr 52.

Kommentarer
Postat av: Emma / Nail Lacquer Love

Jag gillar det! Det ser härligt somrigt ut!

Svar: Jag vet, visst är det en helt fantastisk färg?! Vet inte hur länge jag har suktat efter det.. ^^ (du har förresten missat ett L i länken till din blogg, så när man klickar står det att sidan inte finns :)
Honmednaglarna

2012-11-16 @ 11:11:50
URL: http://naillacquerove.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0