LAKA nagelbarer

Hej mina vänner! Tyvärr har jag inte någon ny design att visa er idag, eftersom jag bara har latat mig hela helgen. Eller inte riktigt kanske, men nästan. I alla fall så vill jag berätta för er om ett fenomen som ganska nyligen har kommit till Sverige: nämligen nagelbarer. Det finns en kedja som heter LAKA Manicure som har startat en första nagelbar i Stockholm, och de har nog för avsikt att utöka också. Konceptet går ut på att ge folk "express"manikyrer. Man ger manikyrer på den egna nageln, ska stärka den egna nageln osv, och behandlingen ska ta mellan 15-35 min. För oss moderna, stressade människor (sorgligt men sant).

Jag gillar konceptet ur kundsynpunkt. Skitbra att man bara kan gå till en sån där nagelbar i närmaste galleria och få en snygg manikyr lite snabbt. Dock tror jag inte det skulle vara så trevligt att jobba där. Det är som ett litet bås mitt i en galleria: tänk vad jobbigt med alla människor och allt oväsen runt omkring hela tiden? Jag vill åtminstone ha ett eget RUM att sitta i, eller en vägg att gå bakom så att man kan få lite lugn och ro ett par minuter.

Det allra roligaste är, att för några månader sen, någon gång i höstas tror jag, så var det någon med en mejladress från LAKAmanicure som kommenterade här på bloggen, och undrade hur man kunde kontakta mig. Vid det laget hade de ännu ingen fungerande hemsida. Den var under uppbyggnad så att säga, så man kunde inte se vad det var för företag, och jag fick aldrig något svar när jag mejlade tillbaka med min mejladress. Men när jag var i Stockholm nu i mars så gick jag förbi den här nagelbaren: där stod en skylt "Vill du jobba på Laka? Skicka ett mejl till XXX", och det var samma mejladress som den som hade kommenterat min blogg. Så jag undrar om de ville fråga om jag ville jobba för dem... Jag hoppas det. Även om jag nog inte hade velat det. :)

Något som jag dock är sjukt nyfiken på är deras produkter. Speciellt deras nagellack. De har en massa fina färger, och säger att tanken med deras nagellack är att de ska torka snabbt och täcka med bara ett lager. Jävligt sugen på att testa dem. Fast jag har det ganska knapert med pengar just nu, och de kostar 89kr/st, vilket är lite dyrt för en stackars student som mig, så jag kommer nog inte köpa några. Men jag vill verkligen testa dem, och se om de är så bra som de verkar! :)

Vad tycker ni om konceptet med nagelbarer? Bra eller dåligt?

http://www.lakamanicure.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0