Peggy Sage 392 Mystic Violine

Nu kommer jag äntligen med lite nya inlägg!

När jag åker till min praktik om morgnarna åker jag förbi en liten nagelbutik i Malmö, där de säljer produkter från Peggy Sage. En lunch skyndade jag bort dit och köpte mig ett lack, då de hade rea på. 66 kr betalade jag för detta som heter 392 Mystic Violine. Jag kan tipsa om att de där också säljer en hel del nail art-prylar. Penslar, dotting tools, rhinestones, klistermärken, display wheels, osv. Är så klart dyrare än att köpa via ebay, men är ett bra alternativ om man inte gillar att handla på nätet. :)





Detta är ett mörkt lila/vinrött lack med små blå glitter-/skimmerkorn. Det ser riktigt häftigt ut i flaskan, men jag blev faktiskt ganska besviken på det när jag såg det på naglarna, ser mest ganska smutsigt ut tycker jag. Skirt var det också, krävde tre tjocka lager för att täcka ordentligt, vilket medförde att det torkade mycket långsamt. La ett lager Seche Vite över för att få det att torka.

Inget vidare betyg från mig alltså. Troligtvis är inte alla lack från märket så här dåligt, så borde nog testa ett till innan jag ger ett permanent utlåtande. Fast eftersom jag har så många nagellack och borde spara till min nagelutbildning kommer jag nog inte köpa fler lack ändå. Om någon annan testat en annan färg från Peggy Sage får ni gärna dela med er. :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad heter den affären? :)

2012-03-13 @ 09:58:38
URL: http://swedestory.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0