OPI Pepe's Purple Passion

Ny swatch. Det här är en sorts plommonröd färg med diskret glitter. I flaskan ser lacket ganska matt ut, men glittret framträder ändå tydligt, och glittrar. På naglarna ser det mer ut som ett matt lack med matta glitterpartiklar. Vilket kan vara riktigt snyggt ibland, men det var ju verkligen inte det jag hade väntat mig, så lite av en besvikelse för min del faktiskt.







Bilderna är väl inte klockrena direkt. Om ni googlar på OPI Pepe's Purple Passion får ni fram bättre bilder. :)

Jag vill i alla fall minnas att jag använde två lager, och att formulan var bra. :) Men som sagt, jag är lite besviken på färgen i slutändan. Kände mig inte alls inspirerad av den heller, slutade med att jag använde mina nail foils från Rio på dem sen, och det blev inte heller speciellt bra (bilder kommer i nästa inlägg).

Men. Om det är någon som sitter där och tänker "Herregud, vad snackar hon om, den är ju skitsnygg", så kan jag glädja er med att detta lack snart kommer att dyka upp till försäljning på Tradera.

Jag har ju nära 400 lack nu, och det är faktiskt väldigt många av dem som jag aldrig använt, och aldrig kommer använda, utan som jag mest impulsköpte. Några dubletter finns också. Därför gjorde jag en ganska omfattande rensning ikväll, och hittade inte mindre än 19 lack som jag inte skulle gråta om jag blir av med. Det är inga dåliga lack eller så - är ett par OPI, Isadora, Nyx osv. - utan det är helt enkelt färger som inte tilltalar mig. Så varför ska de då stå här hos mig och samla damm? Lovar förstås att skriva ett inlägg och meddela er så fort jag har fått tummen ur att ta hyggliga bilder, väga lacken, och lägga upp annonserna.

Imorgon ska jag åka till Stockholm eftersom jag och min handledare ska på möte med svararna i Rädda Barnens föräldramejl tidigt på lördag. Morgondagen kommer jag spendera tillsammans med min kära vän Matilda som bor i Uppsala. Gäller ju att passa på :D Ska i alla fall bli alldeles särdeles roligt, eftersom jag annars bara träffar henne vid jul, påsk, och på sommaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0