Maude's

Den här designen får heta Maude's, eftersom inspirationen till färgkombinationen kommer ifrån ett par bilder på Maude's hotell, där jag bodde när jag var i Stockholm på möte med svararna i Rädda Barnens Föräldramejl i helgen. Var bara där fredag-lördag, men det var ändå rätt kul att komma iväg lite.

För övrigt måste jag bara säga att Malmö känns helt sjukt litet när man precis har varit i Stockholm. Det är ju helt absurt att det är Sveriges tredje största stad. Och Stockholm känns ganska skrämmande.

När jag skulle åka hem i lördags åkte jag från Bromma flygplats. Eftersom jag tyckte att det låg väldigt nära kontoret i Sundbyberg, där vi hade mötet, tänkte jag att jag kunde gå dit. Jag har bra lokalsinne och brukar vanligtvis kunna komma ganska långt med bara en karta. Vad eniro-kartor dock inte visar är backar och stängsel. Så tji fick jag. Bromma flygplats är tydligen inringad av stängsel, och det finns i stort sett bara en väg in. Jag missade så klart ingången, och irrade panikslaget runt på en stor parkering nedanför kullen där flygplatsen låg. Till slut frågade jag ett ungt par hur jag skulle ta mig dit, och de bekräftade mina misstankar, att ingången var ca 500 meter åt hållet jag precis kom ifrån, och att jag aldrig i livet skulle hinna gå tillbaka och upp till flygplatsen (det var ca 25 min till flyget skulle gå). Då erbjöd sig det snälla paret att köra mig och jag kunde med andan i halsen rusa in på flygplatsen, som tacksamt nog är väldigt liten, och checka in i tid.

Hade jag vetat vilka det här paret var hade jag nog skickat blommor till dem!

Men nog om det. Här kommer designen!





Basfärgen är förstås OPI:s Skull & Gloss Bones. De svarta tipparna vill jag faktiskt minnas inte är mitt vanliga svarta från Kubiss, utan 212 Black från Gallery Colours. Tycker dock att Kubiss-lacket är bättre, detta är inte tillräckligt svart. Blommorna är målade med röda 49 Deep Red från Isadora, och Kikos orangea nr 112. Prickarna är Rio.

Tycker att det hela blev ganska kladdigt. Jag gillar idén, men genomförandet blev inte alls bra. Diggar fortfarande färgkombinationen dock. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0