Itsy Bitsy

Till Pink Lemonade bestämde jag mig för att måla en french-design inspirerad av min myrornas-krig-design i höstas. 









Den är väldigt enkel att göra faktiskt, så jag tycker verkligen ni ska pröva om ni gillar den! Måla en vit french-tipp ovanpå det rosa lacket; jag använde nr 031 från Depend. Man behöver inte vara så noga med att tippen ska vara helvit och jämn, utan det gör ingenting om den är lite strimmig och så eftersom man ändå ska måla på prickarna sen. Ta sedan två nagellack i färger du gillar (jag använde Soft Pink från Kiss och Dynamic Purple från Isadora) och gör små små prickar på den vita tippen, med hjälp av en smal pensel, tandpetare, eller dotting tools. Gör dem gärna i lite olika storlekar och placera dem ojämnt, och gör så pass många att det nästan täcker helt och hållet. Kanta sedan tippen med en svart linje och lite silverglitter. :)

Initiellt gillade jag verkligen den här designen, men nu har jag nästan tröttnat lite på den faktiskt.. :) Vi får se hur länge den får hänga med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0