Lash Out

Den här veckan har varit riktigt jobbig. Varmt har det varit, och jag har jobbat varenda dag mån-lör och inte har det varit någon fart på jobbet. Fick nog en riktig chock av värmen och det plötsligt vackra vädret, för jag har mått riktigt dåligt om dagarna. Ventilationen på jobbet är inte den bästa, så har gått och gäspat och varit riktigt dåsig hela tiden och bara kollapsat när jag kommit hem om kvällarna. Äntligen ska jag få en dag ledigt innan 5 nya dagar i det där (sen ska jag åka till min älskling i Halmstad ett par dagar!). I hemlighet hoppas jag att det ska bli lite svalare och så som det var innan.
 
Needless to say så är jag fullkomligt slutkörd och har inte orkat ta tag i att ladda upp bilder från de senaste kreationerna, så det här blir ett rent text-inlägg (jag lovar att försöka ladda upp bilderna och blogga ordentligt imorgon).
 
När jag kollade min mejl idag snubblade jag över en artikel i SvD. Den handlar om hur nagellack har blivit nya modeaccessoaren de senaste åren, och det gör mig faktiskt lite imponerad att stora tidningar som SvD skriver om detta fenomen, och det är sjukt kul att så många vågar bära nagellack (och mönster!) i starka färger numera (när jag började hålla på med naglar för 7-8 år sedan fanns det i princip bara rött och rosa). Samtidigt gör det mig ganska ledsen (och arg) att det ska kallas "modeaccessoar" och ge status och följa en massa trender. För mig är nagellack mer personligt än så. Jag skulle aldrig köpa ett nagellack bara för att det var en "it-färg", om jag inte genuint gillade det. Faktum är att jag tycker mode och trender är totalt idiotiskt egentligen. Varför ska ett gäng uppsatta skönhetsjournalister, bloggare och modehus bestämma vilka kläder jag ska kunna köpa eller vilka färger på nagellack som är "inne" just nu? Jag kanske inte alls vill ha plommonfärgat, och grått och beige och sånt skit på hösten, jag kanske vill ha pastellfärgat året runt?! Det stör mig så jäkla mycket att vissa perioder på året är det totalt omöjligt att hitta kläder som just jag gillar, för allt följer någon idiotisk modetrend och ser i princip likadant ut. Visst handlar det också om utbud och efterfrågan, men alla dessa modebloggare och folk som vanliga dödliga människor ser upp till skapar en efterfrågan som i själva verket kanske bara en tredjedel av befolkningen kan stå för. Och ja. Det är möjligt att det inte går att göra något åt. Men det stör mig likväl. 
 
Jag kan inte heller säga att inte jag är en del av de här absurda influenserna. Visst fan har jag haft på mig pastellfärgade byxor den här säsongen. Men jag får väl säga att jag känner mig ganska belåten i vetskapen att jag började med nagellack långt innan det blev en inne-grej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0