China Glaze Blue Sparrow

För ett tag sen lovade jag er en swatch på China Glaze Blue Sparrow, som jag hade på mina snöflingenaglar. Har dröjt ett tag eftersom jag hade dem på mammas och pappas kamera, men nu har jag äntligen kommit mig för med att ladda över dem på datorn.





En gammal lagning på nageln gör att den ser lite klumpig ut.

Vågar inte säga hur många lager jag hade på här, men tippar på två eller tre. Fin färg i alla fall, får bra betyg från mig.

Imorgon åker jag hem till Lund igen. Ska bli riktigt skönt att få komma hem till min fina sambo igen, som jag nu inte har träffat på två hela veckor.

Kommentarer
Postat av: En som är med i gruppen naglar@bdb

Hej:)

Jättefina naglar du målar, har bara en fråga, vet du hur man använder fimo-stavar(eller vad det heter Tänkte önska mig i födelsedags present o då är det ju bra om man vet;)

2012-01-04 @ 06:46:27
Postat av: honmednaglarna

Jag är ingen expert, har bara använt dem ett par gånger, men kan dela med mig av mina erfarenheter i alla fall. När man använder just fimo-stavarna får man ju skiva dem själv med en vass kniv elr liknande, och då tkr jag att det är lättast att skiva dem så tunt som möjligt. Tjocka skivor lossnar mycket lättare från nageln, eftersom de oftast inte går att forma så att de följer nagelns böjning. Sätt fast dem med nagellim om, du vill att de ska sitta länge, och ta bort dem med lösnagelremover! Jag har själv pillat bort mina de gånger jag har haft det, men det rekommenderar jag inte. Nageln ser sliten och jävlig ut efteråt. Här har jag använt fimos:



http://honmednaglarna.blogg.se/2011/august/smudged-up-lace.html



http://honmednaglarna.blogg.se/2011/may/chokladfondue.html

2012-01-06 @ 11:49:45
URL: http://honmednaglarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0