Gingerbread

Nu är det allt dags för naglar med jultema. Vi börjar med pepparkakor, för efter första advent tycker jag absolut att man ska få äta pepparkakor och det är helt okej att ha pepparkakor på naglarna. Min mor bakade faktiskt årets första sats med pepparkakor i lördags, så då hade vi glöggprovning med pepparkakor och god plockmat. Då målade jag också dessa söta pepparkakshjärtan, -gubbar, -stjärnor och -granar på mina naglar. Jag passade på att använda mig av den nyfallna snön när jag fotade igår.
 
 
 
 
 
 
Jag är faktiskt väldigt nöjd med dessa naglarna. De blev precis lagom juliga. Lite mjukstart på jultemat. :)
 
Jag har förstås använt China Glaze Agro från förra inlägget till bakgrunden. Pepparkakorna och det röda hjärtat är målat med akrylfärger och en smal pensel. Jag skulle säga att inte är speciellt svårt att måla detta motivet, den största utmaningen är att rama in med prickar och streck: där gäller det att man inte är för skakig på handen. ;)
 
Hoppas ni gillar dem i alla fall!
 
Vad tycker ni förresten hittills om årets julkalender? Jag brukar vanligtvis inte titta (är ju faktiskt alldeles för gammal för det!) men i år är det ju en sorts fortsättning på Mysteriet på Greveholm från 1996, och jag råkar tillhöra den generation som tycker att Mysteriet på Greveholm var den bästa julkalendern ever! Jag och mina kompisar brukade ha Mysteriet på Greveholm-maraton långt upp i tonåren. Så i år tänker jag faktiskt titta. :) Ska bli intressant att se om de lyckas!

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Åh vad snyggt! Det har du gjort riktigt bra. Duktig du är. Fint jultema.

Svar: Tack! ^^ Mina nya kollegor var också imponerade, och jag är riktigt nöjd själv :) *blygsam*
Honmednaglarna

2012-12-03 @ 09:15:46
URL: http://annsofiesoderbergh.blogspot.se/
Postat av: Emmah

Verkligen snygga! Riktigt jul-mysiga :)

Svar: Tack! :D
Honmednaglarna

2012-12-03 @ 14:05:08
Postat av: Emma / Nail Lacquer Love

Det här gillar jag. Så juligt och fint!

Svar: Tack! :D Ja, jag tyckte de var lite lagom sådär smygjuliga för att vara i början av december ;)
Honmednaglarna

2012-12-03 @ 15:53:56
URL: http://naillacquerlove.blogspot.com
Postat av: Lela

Söta!

Svar: Tack! :D (har inte hunnit svara på ditt mejl, kom hem ganska sent både idag och igår och behöver lite datorpaus :)
Honmednaglarna

2012-12-03 @ 19:43:30
URL: http://www.lelack.se
Postat av: Sara / Prettypolish

Härligt juliga, I like! :) //Sara

Svar: Tack! :D
Honmednaglarna

2012-12-03 @ 21:17:40
URL: http://prettypolish.blogg.se
Postat av: Ellen:)♥

Ser kallt ut att hålla i snö...♥♥
Väldigt fina:)

Svar: Hehe, det var väldigt kallt :)
Honmednaglarna

2012-12-10 @ 16:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0