Fisherman

Eftersom jag numera är arbetslös har jag gett mig in i ett par små kreativa projekt för att ha något att göra när jag går hemma om dagarna. Det senaste är stickning. På en marknad i somras tänkte jag köpa en så kallad fiskartröja, eller pippitröja, men då fanns det inte i min storlek, så det blev ingen. Då kom jag på den briljanta idén att sticka en. Letade upp en beskrivning på nätet, och med hjälp av mina kära mor satte jag igång. Lite mer än 40 cm har jag stickat hittills. Det märks ju utan tvekan att jag inte direkt är speciellt van vid att sticka, senast jag gjorde det måste varit när jag gick i skolan.. Men kanske kanske kommer jag faktiskt kunna använda den. Eller vad tror ni?
 
I vilket fall blev jag inspirerad till att göra ett liknande mönster på naglarna, med My Boyfriend Scales Walls som basfärg och blå och röd akrylfärg.
 
 
 
 
Egentligen hade jag velat ha en lite mer beige-tonad vit som basfärg, men denna dög också. :) Såhär när designen är färdig ser jag att jag nog hellre skulle gjort lite mindre prickar så att man hade kunnat göra fler ränder. Men jag gillar i alla fall idén, och tycker den är enkel och ganska snygg.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Snygg design! Ska bli roligt att få se när tröjan är klar. Har också varit sugen på en, men mest sett dem i barnstorlekar.

Svar: Tack! :D Jo, samma här tidigare, har länge varit sugen på en, men är lite snål också så inte velat köpa en för flera hundra i någon fancy butik.. Och min mormor hade en rejäl samling garn som kommer till användning nu. Strax efter att jag skrivit inlägget igår upptäckte jag dock att jag hade börjat sticka med fel färg ett helt varv (det syns på bilden också xD), så fick sätta mig och "sticka tillbaka". Tappade en maska och visste inte hur i helsike jag skulle lyckas få upp den igen, än mindre vilken av alla trådar det var.. Det är tur att man har en mamma som är bra på sånt där, annars hade jag varit helt hjälplös ^^
Honmednaglarna

2012-08-26 @ 22:37:31
URL: http://drops-of-color.blogspot.se
Postat av: Sminkan

vad snygga naglarna är! jättefina!

Svar: Tacktack! ^^ :D
Honmednaglarna

2012-08-27 @ 21:58:56
URL: http://www.sminkan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0