OPI Dulce de Leche

Det här nagellacket lyckades jag vinna i en auktion på Tradera för ett par veckor sedan, för ynka 35 kr inklusive frakt. Nytt och oanvänt, mycket snyggt.

Jag bestämde mig för att inte köra någon separat swatch på Dulce de Leche från OPI, eftersom man ser färgen så bra ändå på den här designen. Plus att det så klart var mörkt när jag målade, och jag ville ha en bild i dagsljus, men inte behöva vänta med att måla designen.











Det här är en variant på fransk manikyr, som jag faktiskt gjorde för snart ett år sedan med gul bakgrund i 50's dress. Den är väldigt enkel att göra, och så himla snygg! Bara måla en svart fransk tipp, och dutta dit små vita prickar. Jag har förstås använt mina two way-pennor från Rio till det. Behöver jag förresten tjata om att de börjar torka ut ganska ordentligt nu? Måste verkligen köpa en förtunnare. Någon som har tips på någon som är bra? Funderar på att pröva Seche Restore, någon som har erfarenhet av den?

Dulce de Leche har jag i alla fall använt med två lager. Den gav riktigt bra täckning och hade bra konsistens. Ingenting att klaga på alltså, bara bra! Och jag gillar verkligen färgen, trots att den är så diskret. Skulle nog inte vilja ha den för sig själv på naglarna, men det är å andra sidan inte många nagellack jag vill ha så... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0