Oj!

Jag brukar gå in och kolla min statistik med jämna mellanrum, av ren nyfikenhet. Vanligtvis brukar min blogg ligga på mellan 20-30 unika besökare varje dag (upp emot 50 de dagar jag uppdaterar), vilket jag faktiskt tycker är riktigt bra, med tanke på att jag bara uppdaterar bloggen si så där två gånger i veckan. Idag har jag helt plötsligt haft 127 besökare! Vart kom alla de ifrån liksom? Så många har jag aldrig haft :D


Det gjorde mig riktigt fundersam först, sen kom jag på att jag postade en länk till min påskdesign på OPI:s facebook-sida, eftersom de hade gjort en post och frågade vad alla hade haft för påsk-manikyr. Måste vara det, men en trevlig överraskning var det i alla fall. ^^

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är helt ny på det här med akryl, målar du ett lager med topplack ovanpå akrylfärgen? Torkar akrylen snabbt? Vad bör man tänka på? Funkar det med vilken akrylfärg som helst?

Mvh Amanda

2012-04-09 @ 21:39:15
Postat av: honmednaglarna

Vanlig akrylfärg torkar mycket snabbt (pröva själv på ett papper så får du se), vilket kan vara en fördel jämfört med nagellack. Jag tror det funkar med vilka akrylfärger som helst, jag brukar använda samma som jag har när jag målar på canvas och det funkar fint. Vissa färger är dock ganska tjocka och kan behöva späs ut med lite vatten, men sånt får man pröva sig fram med. Att måla topplack på bör man alltid göra för hållbarheten, oavsett om man målar med nagellack eller med akryl. Vill man att det man målat ska hålla extra länge kan man gärna lägg på ett nytt lager topplack varannan dag.



Det gäller helt enkelt att pröva sig fram, finns ingen regel för hur man ska göra. Men topplack är absolut att rekommendera :)



Skriv gärna igen om du har fler frågor!

2012-04-11 @ 07:33:12
URL: http://honmednaglarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0