Kleancolor Pastel Yellow

Jag har prövat ett till nagellack från Kleancolor, det ljusgula Pastel Yellow. Färgen är jättevacker, precis den gula nyans som jag har varit på jakt efter ett tag, dessvärre är formulan ingen höjdare. Svårt att få jämnt, blir strimmigt och torkar ganska långsamt. Jag har tre lager på bilderna, främst för att jag inte orkade försöka få det jämnt längre. Ett lager Seche Vite ovanpå också. Hoppas på att de övriga 10 oprövade lack från märket jag har ståendes är bättre. :)











Jag gjorde ett försök att göra en design på trots att lacket inte var bra. Detta genom att lägga på torkade blommor. Det blev ännu mer katastrofalt, så jag tog bort det med en gång. Jag kan dock tipsa om att torkade blommor ändå är ett väldigt fiffigt och enkelt sätt att göra riktigt snyggt här. Jag har tidigare gjort det med torkade syrénblommor.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Är du missnöjd med alla kleancolor eller just detta?

De säljer dem såpass billigt på ebay att man blir lite sugen. Men är de dåliga så låter man ju hellre bli...

2012-04-16 @ 11:05:36
Postat av: honmednaglarna

Jag har tidigare prövat Metallic Orange, och det var helt kanon, så nej, det är bara just detta jag är missnöjd med. Har ytterligare 10 stycken oprövade Kleancolor-lack hemma, just för att jag beställt en massa på ebay. Ska pröva dem alla så småningom, och lägger upp mitt utlåtande här efter hand :)

2012-04-16 @ 11:40:50
URL: http://honmednaglarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0