337 nagellack

När jag flyttade ihop med min pojkvän för exakt en vecka sedan passade jag på att omorganisera lite bland mina nagellack igen. Eftersom jag tillfälligt bodde hemma hos mina föräldrar över sommaren fick alla mina nagellack ligga i skokartonger när jag inte använde dem. Så upp med dem på köksbordet för en samlingsbild:

Efter att ha räknat dem, vilket jag inte gjorde då för en vecka sedan, utan faktiskt gjorde precis nu, för 2 minuter sedan, har jag fått det till att jag har 337 nagellack. Och då räknar jag med alla dekorationslacken, men inte dubletter, eller över-och underlack.

Här saknas dock de 74 nail art pens jag köpte på ebay.



När jag väl hade lyckats sortera dem i högar om nyanser, och bestämt vilken färg jag skulla börja regnbågen med var det dags att sätta upp dem på mina fina nagelhyllor, som min älskade pappa har byggt åt mig. I nuläget har jag tre, men de är ganska överfulla, så jag väntar på att få en till. Hur jag nu ska få den med mig på tåget från föräldrarna är en annan historia...







Som ni ser är de här hyllorna ganska överfulla. Efter att jag hade sorterat och ställt upp lacken på hyllorna hittade jag några lack till i min necessär, och dem har jag inte orkat sätta in i färgordningen, så de får stå lite random utplacerade där de får plats. Samma sak med nail art-lacken, de ska sorteras för sig på en egen hylla sen, så fort jag har fått en till..

På mittenhyllan får mina verktyg också vara med. Penslarna, dotting-toolsen och nagelfilarna får stå i en gammal konservburk som jag har klätt in i lite fint presentpapper (ska ladda upp lite bilder och beskrivning på hur jag gjort det i nästa inlägg). Euroshopper-flaskan innehåller hembränt, som jag hade tänkt använda till att göra tidningstrycknaglar, när jag känner mig sugen på det. Den lilla glaskoppen/skålen/prylen bredvid flaskan är en liten ljuslykta som jag köpte för 3 kr på IKEAs fyndavdelning. Den har jag och häller remover i när jag målar detaljer med nagelpenslarna, så kan man rengöra penseln däri när man vill byta färg, elr om färgen på penseln har börjat torka och klumpa sig.

Förutom detta har jag också en miniatyr-gympapåse (den syns lite i bakgrunden på översta bilden) som jag sydde i syslöjden när jag gick på typ mellanstadiet. Den är himla praktisk för sånna där smågrejer man inte använder så ofta, och som är lite så där svåra att förvara utan att ha något att lägga dem i. Där ligger bland annat lite klistermärken och ett par konadplattor med skrapa och stämpel, som jag bara använder när jag är riktigt lat eftersom jag tycker det är lite fusk :)

Anyway

Jag tycker att det här är utan tvekan det bästa sättet att förvara sina nagellack på. Jag har läst om ett antal nagelbloggare som har sina nagellack i en Helmer-byrå från IKEA (sök på hemsidan så ser ni), men man ser ju liksom inte lacken ordentligt där, föreställer jag mig i alla fall.. Innan jag fick första hyllan hade jag mina i ett litet skåp som min bror byggt i träslöjden, men det var så jäkla opraktiskt, för jag fick ju plocka ut lack när jag skulle åt dem längst in, och då hade jag ändå inte hälften så många lack som jag har nu. Det här är helt enkelt bäst enligt mig. Man får en bra överblick över alla färger, det tar inte en massa yta från rummet och det är faktiskt riktigt jävla snyggt ^^ Jag blir alltid så glad när jag går förbi de där hyllorna :D

Kommentarer
Postat av: CozmicGirl

Holy fuck! :) Vilken underbar kollektion!

2011-09-09 @ 13:06:02
URL: http://cozmicgirl.blogspot.com/
Postat av: Frida

jag kan inte annat än hålla med ^^

2011-09-10 @ 13:05:55
URL: http://honmednaglarna.blogg.se/
Postat av: JENNY ♥

Haha shit det var inte lite lack ;) snyggt med hyllan!! och tack så jättemycket, det lilla jag hann se var ju jättefint det du målade med! Snygga naglar verkligen, ska kika vidare nu =)))

2011-10-05 @ 16:44:05
URL: http://yannails.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0