Isadora 119 Smashy Cerise

Den här gången fick jag för mig att använda en väldigt rosa färg, 119 Smashy Cerise från Isadora, som verkligen är just smashy cerise. Mycket iögonfallande. Inte för att den färgen inte finns i 400 olika varianter, men i alla fall. Den är snygg. ^^

Två blixtbilder:





Och en utan:



Lätt att måla med, inte för tjock, inte för rinnig. Men återigen det där problemet med att man får fingeravtryck och lakansrelief i lacket. Täcker efter två lager, men då jag målade på kvällen fick jag de där härliga avtrycken efter sängkläderna, och fick därför måla ett lager till dagen efter för att jämna ut. Går förstås bättre om man målar Seche Vite på direkt, men eftersom jag målar mönster på sen tycker jag det är onödigt att måla på överlack mellan basfärgen och mönstret också. Onödigt att slösa allt för mycket ju.

Den här färgen skimrar i alla fall fint, och täcker som sagt bra; så kan man bara ha tålamod att sitta stilla en stund blir det kanon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0