Ebay-leverans: display wheels

Idag kom äntligen den där leveransen som jag har längtat efter allra mest; 12 stycken:





Jag vet inte riktigt vad man ska kalla dem på svenska egentligen, men det är sånna där hjul de brukar ha i affären, där de har målat upp färgerna för att man ska kunna kolla hur de ser ut och om de passar till ens hudton. Display wheels kallas de visst på engelska. Jag tänkte dock inte använda dem till att måla upp alla mina 337 färger, utan snarare till att måla på när jag känner mig inspirerad men inte vill ta bort det jag har på naglarna för tillfället. Tyvärr är jag ganska lat när det kommer till det där med att byta nagellack, tycker det tar sån tid att stå och gnugga bort lacket, och allt underarbete sen innan man kan lägga på nytt; känner inte att jag har tid med det speciellt ofta... Men nu kan jag BARA måla när jag känner för det, och slippa underarbetet. Tänkte också att de där kunde komma väl till pass när man gör tutorials, vilket jag har tänkt att jag skulle börja göra snart faktiskt :) Ska bara fundera ut hur man redigerar och laddar upp videos också.

De här kostade alltså ca 20 kr, köpte dem från säljaren "99ua" på ebay. Skickades från Hong Kong; allt man köper från Hong Kong är snuskigt billigt. Try it. Det enda är att om man beställer väldigt dyra grejer så kan det hända att man åker på att betala tull och skatt, men jag har klarat mig än så länge (visserligen bara beställt två grejer så kanske inte så konstigt;). Men planerar att göra flera sånna här inköp i framtiden. Totally worth it.

Egentligen vill jag sätta mig och börja måla nu på en gång, men dessvärre har jag lite plugg att ta tag i. Och borde göra det nu medan jag fortfarande är pigg (får alltid en sån där eftermiddags-trötthets-dipp runt kl 16, då jag blir så trött så det känns som att jag kommer somna när som helst *gääääsp*). Sambon är iväg hela eftermiddagen och kvällen också, så borde passa på. Återkommer när jag har målat något igen. Ni blir säkert jättebesvikna på att jag nu har gjort TVÅ inlägg som inte innehöll någon spännande nail art alls. Jag vet. Shame on me. :)

Kommentarer
Postat av: Virginia

Smart idé!

2012-07-09 @ 14:50:40
URL: http://njeridesigns.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0