Circling the 80's

Ovanpå Isadoras Smashy Cerise målade jag en 80-talsinspirerad ringar-på-vattnet-design :)





Och den sista får ni bara för att ni ska se hur svårt jag (fortfarande) har för att måla med vänster hand:



Färgerna jag har använt för att måla ringarna är gula nr 62 från Kubiss, gröna nr 112 från Viva la Diva och ljusblå nr 18, också från Viva la Diva. Målat med en smal pensel, som jag doppade och rengjorde i aceton med jämna mellanrum, för att undvika klumpar. Jag tycker det lättaste är att lägga en liten droppe nagellack på ett papper och sedan doppa penseln däri. Så behöver man inte ha flaskan öppen, eller oroa sig vart man ska göra av locket och penseln på lacket.

Man behöver vara ganska säker på handen för den här designen (som ni ser behöver jag fortfarande öva lite), men man kan alltid göra varianter på den, där ringarna inte behöver vara helt jämna och cirkelformade. Vågmönster blir också coolt.

Hoppas någon blev lite inspirerad i alla fall. :)

Kommentarer
Postat av: Judas

Du gör så galet snygga och roliga naglar!

Eftersom jag aldrig får tummen ur att orka göra något själv så beundrar jag dej väldigt mycke!

2011-12-28 @ 17:40:57
Postat av: honmednaglarna

Åh, det var roligt att höra! :D Alltid kul när man kan glädja någon annan :)

2011-12-28 @ 19:15:19
URL: http://honmednaglarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0