Halloween

Tja, ni skulle ju inte få mer än en design per dag hade jag tänkt, men sen kom jag på att det är halloween till helgen, och ni kanske vill ha alla halloween-designerna på en gång... Plus att jag har tenta på fredag, och antagligen kommer bli tvungen att ägna resten av veckan åt att råplugga eftersom jag inte orkar göra det idag, så blir nog inte alltför många blogguppdateringar.. Om jag inte laddar upp ett par i förväg nu förstås :) Får se om jag orkar fler efter detta. 



Som ni ser är nr 10 och 14 uppenbarligen inga halloweendesigner (14 kan ni verkligen bara ignorera, eftersom det var ett misslyckat försök att göra 3Dart med reliefpasta).

Nr 11 och 12 är i all fall det. Jag får erkänna att jag inte alls kommit på dessa designer helt själv, utan hittat dem på en blogg som tillhör en portugisisk tjej (åtminstone tror jag hon är portugisisk, för hon skriver på portugisiska. Hon skulle ju i och för sig kunna vara brasilianska också, när jag tänker efter... Jag har inte gett mig på att försöka översätta hennes inlägg, fastän jag troligtvis skulle kunna göra det om jag la ner lite energi på det (har läst 3 terminer spanska på universitet, så helt kasst borde det ju inte gå)), nr 11 och 15 är mer eller mindre helt kopior på hennes designer. I alla fall, hon är väldigt duktig på att måla detaljerat, och himla kreativ med, kika in på hennes blogg andayn.blogspot.com.







Okej, så nu har ni fått en bildbomb. En genomgång av varje design nu då.

Nr 10: Ingen halloweendesign, men eftersom den är med på bilderna får den vara med på genomgången. Basfärgen är Fuschia Chiffon ur Kicks egna kollektion. Sen har jag använt Soft Green från Kiss till att måla gröna stjälkar. Vita blommor målade med two way pen från Rio, och så lite rosa i mitten av blommorna för att få lite djup: Soft Pink, också från Kiss.

Nr 11: Om ni inte ser vad det ska föreställa (vet inte varför det blänker så hemskt just på den designen), så är det i alla fall ett hus med månen i bakgrunden. Ett läskigt hus. Fönstret blev lite för smalt, men jag hade inte tålamod till att måla om det, så fick vara så där. Om jag gör den på naglarna någon gång får jag använda en smalare pensel. Denna kan man också variera väldigt snyggt med vilken siluett man vill göra mot månen. Andayn hade gjort ett sånt här hus, en häxa på en kvast, en katt, och en spindel. Färgerna i alla fall: Den mörkblå basfärgen är Up all night från China Glaze, den gula är Viva la Diva nr 17 och den svarta Kubiss nr 25. Den här designen är mycket snyggare i verkligheten än på bild. Faktiskt :)

Nr 12: Blev jag inte speciellt nöjd med, den känns lite "tattig", som min kära vän Jennifer skulle säga. Oplanerad och rörig. Skulle behöva göra en ny variant av den. Färgerna i alla fall: lila bas Gallery Colours nr 426 Purple Velvet. Stor orange pumpa med Isadoras nr 76 Glorious Orange. Ljusgult med återigen nr 17 från Viva la Diva. Sen svart och vitt i two way från Rio.

Nr 13: Har jag faktiskt kommit på helt och hållet själv. Den är enkel att göra och går att variera lätt. Man kan ju göra en kyrka på någon av naglarna, och varför inte en katt på en av gravstenarna, eller en läskig fågel. En orange bas med Isadoras nr 76 Glorious Orange, igen, och så svart från Kubiss och Rio.

Nr 14: Är som sagt ett misslyckat försök till att göra 3D nail art med reliefpastan jag använder när jag målar tavlor. Funkade inte alls, så återkommer om jag hittar ett bättre sätt att göra det på (eftersom jag är outbildad vill jag inte ge mig på att hålla på med akrylvätskor och pulver och sånt).

Nr 15: Andayns design alltså, men jag måste säga att mitt utförande var utmärkt. Målade den på kvällen och hade nästan mardrömmar sen. Bakgrundsfärgen Wild från Nyx Girl som kom på posten från Nailmail häromdan var helt jäkla suverän till denna designen. Själva ögongloben målade jag med Depends vita nr 031. Sedan den gröna irisen med LCNs Picnic in the Park, och lite ljusa fläckar med Soft Green från Kiss. Sedan fyllde jag i en svart pupill med two way pen från Rio, och målade röda blodkärl, också med en two way från Rio.


Phew. Pustar ut. Det blev en del. Troligtvis kommer ingen orka läsa allt, men ni har ju bilderna att titta på i alla fall. Så hoppas ni har fått lite inspiration till era halloweendesigner nu. På återseende :)

EDIT: Andayn är visst inte alls portugisiska, utan rumänska.. Pinsamt. Men intressant att jag kan missta rumänska för portugisiska. Man kanske skulle lära sig rumänska? Tack till Fanny, som upplyste mig om misstaget. :)

Kommentarer
Postat av: fanny

tjejen är faktist rumän ;) bloggen är på Rumänska:)

2011-10-25 @ 16:54:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0