French Glamour

Den här designen är en fransk variant, mycket enkel att göra, men kräver att man har ett flake-lack, det vill säga ett lack med lite större glitterpartiklar, eller typ konfetti.



Den glittrar förstås mer än den gör på bilden, men så är det ju alltid när man försöker fota glitterlack.

Basfärgen är en mörk mörk röd, China Glazes Dripping Wet. Ovanpå den har jag lagt ett par lager flakelack från Nfu Oh, nr 59 för att vara mer exakt. Bud på att köpa fler sådana, det är mitt första och enda flakelack, men det var verkligen löjligt vackert. Den guldiga french-linjen är målad med en färg jag faktiskt fick när jag var väldigt liten, ett av mina allra första nagellack. Vill minnas att jag kan ha varit nånstans mellan 6-8 när jag fick det. Trodde det var ett sånt där billigt märke men när jag kollade på korken upptäckte jag att det var det inte. Or Préciuex från Yves Rocher var det visst.

Jag gillar att det går att göra så många varianter på fransk manikyr. Och det ser nästan alltid så snyggt och stilrent ut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0