Visningsdesigner 43, 44

Nu börjar jag bli lite smått nervös inför onsdag, för då ska jag iväg och visa mina naglar för en massa ekonomer som ska på bal. Känns lite läskigt, jag känner mig inte så pass proffsig att jag kommer klara av det. Oroar mig förmodligen i onödan, men lite konstigt känns det. Förbereder för fler designer hela tiden nu, men igår blev det inte så många nya, var iväg och tränade, och sen på kvällen var jag så trött så jag satt bara och kollade på gilmore girls hela kvällen. Det var skönt. Längesen jag körde maraton på gilmore girls.

Här kommer i alla fall två "gamla" designer.



Nr 43: I samband med Kicks rea på alla nagellack såg jag till att köpa på mig ett lack som jag velat ha hur länge som helst, men varit för snål för att köpa; underbara, glittriga, röda Ruby Pumps från China Glaze. Jag inser att den här designen ser ut lite som Danmarks flagga, vilket är lite av en besvikelse eftersom jag siktade på att det skulle se ut som ett paket. Får göra en modifierad version av den. Den vita är i alla fall från Rio, och så en liten rhinestone i mitten för att piffa upp. :)

Nr 44: Det här är första gången som jag använder "beads", de där små gröna pärlorna. Jag kan ju säga att det är lätt att de smiter iväg, och vill man bara ta en i taget är det lätt att det följer med fler än man vill ha, men med lite övning lär man sig kontrollera dem. Jag använde en tandpetare som jag doppade väldigt lätt i genomskinligt nagellack för att plocka upp dem, det var lättast. Allra bäst är det om nagellacket man fäster dem i har torkat något, så att det inte är helt blött längre, utan mest lite "sticky", då fastnar de bäst där man vill ha dem. Basfärgen jag har använt är från Kicks och heter Terracotta Dust. Blommorna är målade med vit och grön two way-penna från Rio.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0