Visningsdesigner 37, 38, 39, 40, 41, 42

Och så kommer nästa. Igår kväll målade jag nästan ett helt hjul fullt med designer, så har många många på lager att visa för er nu. Tänkte jag skulle göra fler idag, då min sambo inte är hemma, så jag har fritt fram att låta kreativiteten flöda. :)



Här kommer ett par enkla designer till. Nr 37 såg ni här på bloggen för inte så längesen, så den får ni inga färger på, gå tillbaka bland inläggen bara om ni är nyfikna, vill minnas att jag kallade den för Snowball Fight (jag vet inte hur man länkar till egna inlägg, borde ta och lära mig det)...


Nr 38: En bas i form av mycket vackra ljuslila Icy Purple, nr 629 från Isadora. Röda streck med two way penna från Rio, vita prickar också från Rio, och rosa från Kiss, Soft Pink.

Nr 39: En jul-och snöflingeinspirerad design, med en guldig bakgrund, Midnight Kiss från China Glaze, vitt från Rio, och rött glitter från Taisu.

Och när jag ändå är på gång så tar vi väl ett par till.



Nr 40: Har basat med nr 557 från MNY, sedan har jag svampat på ett flertal olika färger. Först och främst en metallic ljuslila, Gallery Colours nr 371 Sea Pearl, sedan mörkrosa nr 122 från Depend. Sist men inte minst Kiss rosa Soft Pink. La på ett par torkade blommor (passade på att plocka en massa små blommor i början av sommaren, och pressade och torkade dem i mina tjocka spanskaböcker) med lite genomskinligt nagellack, och satte dit ett par vita prickar med two way-penna från Rio.

Nr 41: Någon frågade om jag inte kunde göra ett leopardmönster, så det har jag gjort på denna designen. Färgerna är ganska missmatchade, men det ger den en liten edge som jag faktiskt gillar. Basfärgen är i alla fall också från MNY, nr 124A. Sedan har jag använt ett guldigt nail art lack från Depend, nr 1061, till att göra fläckarna, och ringat in med vid two way-penna från Rio.

Nr 42: Slutligen då, denna lite gulligare designen. Faktiskt inspirerad av en väldigt söt kakburk som jag har. Istället för rosor har den dock en mumsig tårtbit på bild, men jag tyckte det var lite för avancerat att måla, så körde på enkla rosor istället. En ljusblå bas i form av Viva la Divas nr 18. Vita prickar med Rio two way. Låt torka ordentligt. Gjorde rosa och röda fläckar med Red Wine och Soft Pink från Kiss, och virvlade ihop dem med en tandpetare, så att de liknade rosor. Sedan gav jag rosorna blad målade med grön two way-penna från Rio.


Det var allt för idag. Men har som sagt många designer på lager nu, så stay tuned.

Kommentarer
Postat av: johanna

riktigt fina ! :)

2011-11-12 @ 19:09:58
URL: http://lifeasjoohannaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0