Konvertera, codecs, .mov, .avi

Jag får tyvärr göra er besvikna och säga att det nog inte blir någon tutorial just ikväll, och antagligen inte de närmaste dagarna heller. Satte mig och målade färdigt tidigare idag, och la in det på datorn och skulle börja redigera i Windows Movie Maker, och självklart visar det sig att min digitalkamera spelar in i ett format (.mov) som Movie Maker inte stödjer. Så nu har jag suttit och letat efter ett gratisprogram som konverterar filen till .avi, eftersom det tydligen ska funka, men alla program jag hittat som fungerar lämnar ett s.k. "watermark" i filmen, vilket gör att det står en massa text mitt i skärmen, och det vill jag ju inte ha. Så jag får försöka hitta ett annat redigeringsprogram, alternativt leta vidare i konverteringsdjungeln...

Den som kan det här med datorer eller känner till något bra gratisprogram får gärna tipsa. Tills dess får ni dessvärre nöja er med nya designer på nagelhjulen bara. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0