Bleka naglar med citron

Jag fick en förfrågan om att visa mina naglar utan nagellack, vilket var ett roligt sammanträffande, eftersom jag hade tänkt göra precis det idag. Dessvärre är mina naglar au naturel inte riktigt så vackra som de är med lack på, främst för att de är ganska ordentligt missfärgade. Jag har sett en massa olika tips på hur man ska kunna bleka sina naglar, och bestämde mig för att testa det som var enklast eftersom jag redan hade det jag behövde hemma: citron och bakpulver.

Känsliga tittare varnas nu.















Före:


Sen går det alltså ut på att man blandar citronsaft och bakpulver, alternativt bikarbonat. Jag valde bakpulver eftersom det var det jag hade hemma. Sen gnuggar man och låter naglarna gosa i den där blandningen en stund.  Här kommer efterbilden:



Personligen ser jag ingen skillnad, men kanske är det någon av er som gör det?

Det finns många fler sånna huskurer som sägs funka, bland annat kan man blanda salt i den där citronblandningen också, vilket jag dock inte kände mig så lockad att göra utifall att jag skulle ha några små sår jag inte visste om runt nagelbanden. Blekande tandkräm ska tydligen också funka (låter rimligt), och jag har till och med hört om folk som doppat sina naglar i Klorin. Det var tydligen väldigt effektivt, men jag tvivlar på att någon skulle rekommendera det eftersom Klorin är ett väldigt starkt rengöringsmedel och troligtvis ganska rejält giftigt och i slutändan farligt för naglarna.

Det där som ser lite konstigt ut på tumnageln är ett jack som jag upprepade gånger har lagat och pillat med.

Kommentarer
Postat av: Challe

Tror detta är en pest för alla nagellacks lovers och jag har själv varit en sån som har testat citron och tandkräm med bleknings effekt och allt vad jag kunde få händerna över men det har inte funkat. Har dock hittat det perfekt knepet nu - fila bort det. Det är bara ytan av nageln som är missfärgad så det är förvånandsvärt lätt att bli av med denna lilla pest :) Har gjort ett inlägg om det i lillbloggen min :)

Svar: Jag har faktiskt läst det inlägget, och visste om det tidigare också: gillar dock inte tanken på att fila bort översta lagret på min nagel, även om jag råkar ha väldigt tjocka naglar. Går ändå aldrig utan nagellack (nästan aldrig), så jag kan leva med att de är lite missfärgade :D
Honmednaglarna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0