Apple & Raspberry Pie

Den här designen målade jag i torsdags kväll, dagen innan min fruktade tenta (som för övrigt gick ganska bra). Det var skönt att äntligen få byta naglar. Har kommit på att det är en sån där grej som börjar bli ganska viktigt i mitt liv. Sambon håller alltid på med sin gitarr/bas/låtskrivande, eller så lyssnar han på musik eller tittar på musikklipp på youtube, och alltid när jag frågar vad han tänker på så är det musik av något slag, en låt eller liknande. Jag börjar få lite så med naglarna. Det snurrar färger och idéer till designer i huvudet på mig när jag går och lägger mig, och vart jag än går tittar jag efter motiv som skulle kunna bli snygga nageldesigner. Och när jag blir missnöjd med mina naglar får jag rätt stora koncentrationssvårigheter; som igår med den där gröna blomdesignen; blev tvungen att stressa iväg till skolan och de hann knappt torka och kladdades ut. Satt hela föreläsningen och bara tänkte på att jag ville komma hem och få bort det.

Anyway. Det här var alltså bytet jag gjorde för att kunna slappna av inför tentan:









Jag blev riktigt nöjd med designen i sig, fast utförandet kunde ju ha varit något snyggare - av någon anledning blev strecken väldigt ojämna och konstiga. För ovanlighetens skull blev det mycket bättre på höger hand (där jag målar med fel hand) än på vänster. Glömde ta bild dock. Det här är nog för övrigt första gången som jag gör en design på mig själv där inte hela nageln är täckt av nagellack (förutom fransk manikyr, som jag gjorde senast för några år sen). Kanske beror på att mina stackars naglar är härligt gult missfärgade, så vill inte riktigt visa dem au naturel. Köpte en citron idag (som skulle använts till moussaka, men glömdes bort), så ska nog pröva att se om jag kan få bort lite av det gula med citron och bakpulver - det ska tydligen funka.

Färgerna i alla fall:

Den rosa är Fuschia Chiffon från Kicks egna kollektion. Det är hittills den enda från Kicks som jag har prövat, men den får mig absolut att vilja köpa fler kicks-lack. Har tre stycken oprövade liggandes här hemma.
Den gröna är nr 244 från Nfu Oh. Ovanpå det la jag några streck med vit two way penna från Rio, och vinröd Red Wine från Kiss. Och så några prickar längs med kanten, och voilá, you're done!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0