Swatch Wet n Wild Candy Purple

Här kommer nu en ny swatch, den här gången på Wet n Wilds Candy Purple, en mycket ljust lila nyans som drar lite åt grått och blått. Färgen är väldigt fin, men jag får dessvärre säga att jag tyckte konsistensen var väldigt kladdig. Den är snabbtorkad, men drar man mer än ett par drag med penseln på nageln blir det bara ojämnt och kladdigt. Upptäckte att det allra bästa var att ta riktigt mycket färg på penseln så att man inte behövde pensla så många gånger över nageln. Tre lager har jag i alla fall, och om man har ett bra överlack kan slutresultatet bli bra ändå.

Det ska tilläggas att lacket har stått oanvänt ett par år, om jag inte minns helt fel köpte jag det i Rom -09, men det borde ju inte ha blivit ihoptorkat så snabbt ändå.

Bild nr 1 är tagen i dagsljus, utan blixt.



Bild nr 2 är tagen i direkt solljus.




Kommentarer
Postat av: annie

gillar din blogg, men varför fotar du naglarna när det är helt kladdigt med nagellack utanför nageln? urk!

2011-05-18 @ 12:31:19
Postat av: Frida

Helt enkelt för att jag är lite lat :P

Och för att jag har upptäckt att 95% av alla nagellack jag äger fäster sämre på huden än på nageln; det som hamnar utanför brukar alltså falla bort eller kunna pillas bort ganska snabbt. (Jag tkr inte om att använda remover mer än absolut nödvändigt). Jag tar bilderna direkt efter att manikyren är färdig, så då är det rätt ofta jag inte har hunnit/orkat ta bort det överflödiga än.. Men bra kritik, ska tänka på det i fortsättningen :)

2011-05-18 @ 13:18:21
URL: http://honmednaglarna.blogg.se/
Postat av: annie

vad roligt att du svarade :D målar du tånaglarna också nu nä det är sommar?

2011-05-22 @ 11:08:20
Postat av: Frida

I wish. Jag är rädd att mina tånaglar (och fötterna öht) är hemskt misskötta. Jag tänkte reda till dem för ett par veckor sedan när jag kände mig lite extra kreativ, men när jag nämnde det för min pojkvän tyckte han inte alls att det var en bra idé (han har lite svårt att acceptera att jag målar tomtar och kaniner och sånt på naglarna).. Tänker nog dock köra lite pedikyr ngn dag, så de iaf inte ser så sletna ut..

2011-05-22 @ 16:27:49
URL: http://honmednaglarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0