Preppy Checked

Och så kommer designen som las till röda Rose Among Thorns från China Glaze som swatchades i förra inlägget:



Halvbra närbild:



Ett rosa fält diagonalt längs med övre tippen på nageln (alltså inte halva), i form av Kikos nr 128, ett underbart rosa lack som jag köpte löjligt billigt i Barcelona för 3 år sedan. Har en underbar jordgubbsglass-rosa nyans när den används ensam, blir lite annorlunda när man lägger den ovanpå en annan färg, som väntat. Svart rutmönster målad med den tunna penseln på en svart Rio Nail Art Pen. Variera mängden färg på penseln, och hur hårt du trycker mot nageln för att få olika tjocklek på linjerna.

Jag tycker den här designen ser lite preppy ut, därav namnet Preppy Checked. Roligt sammanträffande att "checked" också betyder rutig; det visste jag inte innan. :D

Toppade med ett lager Seche Vite; drog tyvärr lite för många drag med penseln så de svarta linjerna kladdades ut lite och blev lite mindre skarpa.. Men jag tycker ändå den blev skitsnygg. Seche Vite är för övrigt oförskämt bra eftersom det verkligen torkar snabbt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0