Viva la Diva nr 106

Här kommer en swatch på lila-rosa nr 106 från Viva la Diva. Den kan se mer ceriserosa ut i vissa ljus, som på denna bilden:




Eller mer lila, som på denna:




I vilket fall så gillade jag den verkligen. Jag hade en period då jag var väldigt anti rosa, lila och rött, eftersom det är sådana färger som "alla andra" (icke-nagelfantaster) har på naglarna, och då köpte jag bara blått, grönt, gult, orange osv. Har kommit över det där lite grann nu dock. Fast har fortfarande svårt för att fastna för de nyanserna, eftersom det känns som att man sett dem allihop förut. Anyway, en avståndsbild också kanske:



Jag tycker verkligen att det här lacket var riktigt lätt att lacka med. Två lager har jag kört på, men jag la på ett första-lager som var väldigt tjockt. Med kortare naglar, och rikligt med lack på penseln så hade nog ett lager räckt faktiskt. Har annars upplevt att Viva la Divas lack brukar vara väldigt skira och behövas många lager för att täcka, men så har jag också bara precis nyligen upptäckt att det går att lacka med mycket lack på penseln...


För övrigt så vill jag berätta att jag inte direkt har någon plan på vilka olika lack som kommer upp i swatcher här. Jag swatchar de som jag för dagen känner för att använda som bas i min nail art, så det blir väldigt olika :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0