Visningsdesigner 88, 89, 90

Nu är jag finally hemma i Karlskrona hos mina kära föräldrar och katter och gamla vänner. Det känns rätt nice, men samtidigt sååå ensamt utan min fina sambo. Kommer dö utan honom. Öhm. Eventuellt. Positivt dock är att jag slutligen får ha min dator för mig själv, och kanske kan lyckas ägna lite tid åt bloggandet ordentligt igen. Och jag är helt ledig. På riktigt. Jag har inte en enda sak som jag absolut måste göra. Så skönt. Hoppas på att bror och far kommer fixa trådlöst internet också så att jag slipper sno kabeln från pappas dator hela tiden. :)

Här kommer ett par juliga fina naglar som jag gjorde för längesen. Varav ni förstås redan har sett nr 90.



Nr 88 dock har ni inte sett. Den är väldigt enkel. En svart bas nr 25 från Kubiss, och så en silvrig french-tip, 850 Worth the Risque från Color Club. Desas båda lack torkar inte till den matta finish de har här, utan det har jag åstadkommit med Matte Magic från China Glaze. Jag tror dock att det skulle se bättre ut om jag lämnade antingen det svarta eller det silvriga glansigt.. Kanske ska dra på ett lager glansigt överlack på en av dem och se hur det blir :D

Nr 89: Den här är jag nästan kär i. Jag tycker den är så cool! :D Svarta basen är förstås Kubiss, och sen är det som vanligt mina two way-pennor från Rio som har fått hjälpa till. Fick dra på rött ganska många gånger för att det skulle synas ordentligt mot det svarta. Men jag gillar den verkligen, känns så härligt edgy på något vis.


Jag tror förresten jag har glömt att säga att jag faktiskt fick den där praktiken som jag var på intervju för för ett par veckor sen. De ringde redan dagen efter och sa att jag hade fått platsen. Kändes som att jag drömt det hela flera dagar efteråt, men nu har jag fått ett fint litet intyg med deras logga på och allt, så nu känns det på riktigt. Är så nöjd med mig själv! :D

Jag ska för övrigt försöka hinna göra åtminstone en juldesign till innan julafton. Lite begränsat med färger nu dock eftersom jag inte kan ta hela samlingen med mig hem över lovet (om jag nu inte skulle fyllt hela resväskan med bara nagellack), så får hålla till godo med de jag har. Har dock ett par potentiellt juliga till på bildlagret, så ska göra mitt bästa för att få upp dem också. :) Pynta lugnt nu!

Kommentarer
Postat av: Bondmoran

Får jag be dig om råd? Jag har blivit så inspirerad av matta lack och man kan göra så mycket fint med dem så jag köpte mig ett häromdagen.



Matte about you av Essie. Men jag blev såååå besviken!! Det liksom krackelerade lacket under så nageln kom fram. Skitfult!! Jag testade att lacka på det rätt snart efter det färgade lacket och jag testade att vänta tills det färgade var helt torrt men samma sak hände.



Har du råkat ut för det med?

2011-12-22 @ 01:01:35
URL: http://www.bondmoran.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0