Visningsdesigner 85, 86, 87

De här är inte så värst juliga kanske.. Men man kan ju alltid göra varianter av dem som är juligare, om man vill. :)



Nr 85: Den här är ganska enkel att göra. Bara måla en basfärg till att börja med, jag har använt Isadoras nr 77 Flashy Copper. Sedan gör man en gul prick där man vill ha blomman, och sedan målar man vita kronblad. Jag har använt penn-spetsen på mina Rio two way-pennor till att måla blommorna.

Nr 86: Den här är så enkel som den bara kan bli. En svart bas, jag har använt Kubiss nr 25, och sedan ett flakelack från Nfu Oh, nr 59.

Nr 87: En blå french-like design. Basen är från Kicks och heter Fab Jean 031. Den blå tippen är 711 Miami Blue från Isadora. Har kantat de två olika fälten med blå rhinestones. Ursprungligen målade jag matt överlack på den mörkblå delen, men sen gjorde jag bort mig och målade glänsande överlack över hela. Det var snyggt med det matta över ena delen dock, det borde ni pröva. :)


Jag börjar snart få slut på visningsdesigner, har inte hunnit med att måla så mycket på sistone. Men som tur är har jag numera jullov och massvis med tid till att måla naglar, ända fram till januari. Yay!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej!

Nfu nr 59 ser ju helt underbar ut, påminner mycket om sally hansens treasure som jag letat efter länge. Vart kan man få tag på det :)?

2011-12-28 @ 15:02:45
Postat av: honmednaglarna

Just Nfu Ohs lack är faktiskt lite knepiga att få tag på, detta har jag beställt via nailmail.se/shop, när månadens märke var just Nfu Oh. Jag kan tänka mig att de går att få tag på om man vill ge sig på ebay dock, annars har jag faktiskt inte stött på dem någon annanstans än på just nailmail. Är ett koreanskt märke om jag inte minns helt fel, och säljs därför normalt inte i sverige.. Jag vet dock att Nfu Oh är tänkta att vara månadens lack i maj nästa år på nailmail.

2011-12-28 @ 15:49:50
URL: http://honmednaglarna.blogg.se/
Postat av: Lisa

Åh, tack! Då ska jag hålla koll där och försöka hålla mig till maj om jag inte kan hitta det tidigare :)!

2011-12-29 @ 14:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0