Mellandagsshopping

För ovanlighetens skull fick jag inte ett enda nagellack i julklapp. Inte ens ett litet Depend. Istället fick jag två böcker jag önskat mig (ett par sånna där härliga tonårskärleksromaner som jag egentligen är alldeles för gammal för), en symaskin (nu jäklar ska jag börja sy in alla de där kläderna som sitter löst efter min kraftansträngning i våras och somras), nya cykellampor (som jag dock inte behöver eftersom jag gick och köpte nya både till mig och sambon innan jag åkte hemifrån), en sån där vacker lantlig telåda (mannen kommer få damp på mig när han ser den, han tycker inte vi har plats för en massa burkar och sånt - han har rätt), o lite sytillbehör.

Eftersom nagellacken uteblev i tomtens säck var det alltså helt okej att köpa på sig några nya på mellandagsrean. Nu är ju den här bilden totalt värdelös, men jag hoppas ni har lite fantasi och kan se de underbara färgerna framför er i alla fall.



29kr stycket kostade de på Åhléns, samma lack fanns också på Kicks för 34,50kr, men som tur var kände jag på mig att Åhléns skulle ha ett par godbitar, så höll mig kall och gick till Åhléns också innan jag köpte något på Kicks. Så fem lack för 145 kr, det var jag riktigt jävla nöjd med. Dessa lacken är dessutom större än Isadoras ordinarie förpackning, 12 ml istället för 6 som de är i de vanliga. Detta måste vara gamla lack, för jag ser dem bara just när de är rea...

Färgerna är ni kanske nyfikna på. Från vänster till höger:

185 Spellbound Black, en skimrande mörk grön som jag bara längtar efter att få pröva.
189 Black Rose, samma skimmer, men i rött i stället, sjukt sugen på att pröva även denna.
186 Sapphire, verkar tillhöra samma kollektion som ovanstående, för även den är riktigt mörk och skimrande.
188 Dynamic Purple, har jag redan hunnit swatcha här, en mörk plommonlila.
176 Creamy Aubergine, ett fylligt lila krämlack.

Intressant nog valde jag att pröva den färg jag var minst sugen på allra först. Får se om jag kanske byter nagellack till nyår, i så fall kunde det ju passa sig bra med en av de där mörka skimrande. Troligtvis blir det nog Sapphire då, men det beror nog också lite på vad jag väljer att ha på mig. Än så länge är mina nyårsplaner faktiskt icke existerande, men vi får väl se vad det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0