Smudged-Up Lace

Här har jag lekt lite med ett gammalt spetstyg mamma rotade fram åt mig, samt med ett par fimo canes i form av rosetter :)





Min ursprungliga tanke var att svampa på China Glazes Up all night med spetstyget som en schablon, men det gick inte så bra, eftersom tyget sög åt sig av färgen och färgade av sig på nageln sen. Så istället målade jag på tyget och använde det som stämpel, och stämplade på lite mönster med hjälp av en vanlig svamp.

Målade alltså på tyget, la tyget med den målade sidan neråt på nageln, och tryckte till lite med en svamp. Kan ju inte påstå att mönstret fördes över speciellt bra, men jag tycker ändå att det blev riktigt fräckt. Sliceade ett par fimoskivor i form av rosetter och satte på med lite genomskinligt nagellack, och toppade sedan med Seche Vite.

Kommentarer
Postat av: -

älskar dina naglar!

Kan du göra en video, där du visar hur du gör dom?

:D

2011-08-05 @ 18:30:11
Postat av: Frida

Jag har faktiskt funderat på det, men önskar jag hade en kamera som var tillräckligt bra för det, elr att jag visste hur man gör bildspel och sätter ihop det till en video så att jag skulle kunna göra det med stillbilder.. Har inte heller riktigt tid att göra det just nu eftersom jag jobbar heltid för tillfället, och inte kommer hem förrän 7 på kvällarna, men ska nog försöka ta tag i det i september när jag börjar plugga igen :)

2011-08-05 @ 21:04:57
URL: http://honmednaglarna.blogg.se/
Postat av: Kim

Hej.

Först vilka fantastiska naglar du har! Sen har jag en fråga. Jag har ganska tjocka och hållbara naglar. Men jag får lätt sprickor precis vid den vita kanten. Har du något bra tipps på hur jag ska undvika det? Eller minska det problemet?

Ha det bäst!

2011-08-24 @ 09:05:47
URL: http://whatmakesitworth.blogg.se/
Postat av: Frida

Tack :D

Jag hade också det problemet innan, på den tiden då jag bara målade, och inte brydde mig om själva nageln. Sen blev intresset lite större och jag började läsa på om skötsel också, och det där med att naglarna spricker beror oftast på att naglarna är torra. Pröva att köpa något som kallas myrraolja, och smörj naglarna med det varje gång du byter nagellack, eller oftare om du - till skillnad från mig - kan gå utan nagellack. Jag använder själv Depends, finns i sånna där små flaskor för 25kr. Det är en sån där enkel sak som gör jättestor skillnad. Sen är det ju förstås det klassiska med att träna och äta rätt och sånt där, som faktiskt funkar men som man kanske inte alltid har möjlighet att göra.. :)

2011-08-24 @ 17:34:17
URL: http://honmednaglarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0